De 8 bedste marketing software tools

Christopher

Eksperterne viser vejen: De 8 bedste marketing software tools

Digital marketing er en branche, der bliver stadig mere og mere konkurrencepræget. Derfor er det også helt umuligt at klare sig i den hårde konkurrence, uden de rette hjælpemidler. Men hvilke tools er rent faktisk de bedste at bruge?

Vi har sat 8 af Danmarks førende digitale marketing eksperter i stævne, og de kommer her med deres foretrukne tools til at løfte deres digitale marketing indsats.

Signe Lavalle, ejer Faktiskpraktisk.dk

Tip: Brug Active Campaign til at segmentere indsamlede e-mails

En af de mest effektive marketingkanaler for os, er uden tvivl e-mail marketing! Og her kan vi ikke komme udenom, at Active Campaign er en altafgørende faktor bag vores succes. Der hvor Active Campaign for alvor skiller sig ud, er når det kommer til de mange muligheder man har for at segmentere sine e-mails i forskellige målgrupper, så man kan opsætte mange forskellige e-mail flows baseret på brugernes handlinger undervejs i kunderejsen. Dette er praktisk for de fleste webshops, men særligt en som vores, hvor der er stor forskel på vores produktkategorier, såsom allergi og blødt undertøj.

Derudover er det relativt nemt at komme i gang med at bruge, også selvom at man ikke har arbejdet med e-mail marketing før. Så alt i alt får du rigtig god valuta for dine penge med Active Campaign.

Anders Bagnegaard Kristensen, Co-founder & marketing Mackabler.dk.

Tip: Lav en holistisk søgeordsanalyse med Ahrefs Keywordplanner

Ikke alle brancher er lige konkurrenceprægede, når det kommer til organiske placeringer, men det er det i vores branche. Kabler til Macs, iPhones og iPads er i høj kurs, og det kommer næppe til at ændre sig.

Derfor er det alfa og omega, at vi har nogle keyword tools, som kan hjælpe os til at finde de bedste søgeord, som vores konkurrenter ikke allerede har kastet sig over. Her er jeg særligt begejstret for Ahrefs nye keyword tool. I forhold til mange andre tools, så har de samlet alt hvad du skal vide – fra søgevolumen (som er ret nøjagtig) til klikrater og klikfordeling – fordelt mellem AdWords-annoncer og de organiske placeringer. Du kan derfor lave en langt mere holistisk analyse med dette værktøj end mange andre keywordprogrammer på markedet.

Peter Hartmann, Ejer Firmawebsdesign.dk

Tip: Sammenlign data og performance med det nye Google Search Console

En af mine yndlingsværktøjer, som vi drager stor fordel af i vores dagligdag, er Google Search Console. Udover at det er et gratis værktøj, så har Google, særligt efter deres relancering, tilføjet en lang række nye features, som giver dig en masse indsigt om både de brugermæssige aspekter af din hjemmeside, samtidig med, at du selvfølgelig får indsigt i, om du har nogle tekniske problemer på din hjemmeside, som du skal have løst. Den største fordel er nu, at du kan lagre data i helt op til 18 måneder i modsætning til tidligere. Du har derfor nu mulighed for at lave sammenligninger der går mere end 1 år tilbage, hvilket giver dig langt større og langt mere relevant indsigt i din forretning.

Rolf Hansen, selvstændig, Startpakke.com

Tip: Brug Hotjar til konverteringsoptimering

I en branche som vores er konkurrencen benhård, og det betyder, at vi skal få så meget ud af hvert eneste besøg som overhovedet muligt. Der er også en stor gevinst ved at optimere sin konverteringsrate bare en smule. Til at hjælpe os med dette, har vi lagt rigtigt stor vægt på et tool som Hotjar.

Hotjar kan rigtig mange spændende ting, såsom at vise dig heatmaps over din side, men den største gevinst for os har været at kunne se vores brugeres adfærd i realtime. Det har givet os en mase konkret input til, hvordan vi har kunnet skabe en bedre brugeroplevelse for vores kunder, og det har også hjulpet gevaldigt på vores konverteringsrate.

Magnus Wilstrup Festkomikeren.dk

Tip: Brug Mozbar til at tjekke din On-page SEO.

En af mine absolutte yndlingstools er Mozbars extention i Google Chrome. Det fede ved netop dette lille værktøj er, at det hurtigt og simpelt giver mig overblik over alle vigtige on-page faktorer, som jeg kan bruge til at optimere mine landingssider med til gavn for mine brugere.

Dette tool har rigtigt mange gode fordele. Udover at det er gratis, så er det også hurtigt at installere og nemt at bruge. For en virksomhed som vores er det afgørende, at alle vores landingssider er optimeret så godt som overhovedet muligt, da vores branche i form af festunderholdning er meget begrænset stadigvæk. Med Mozbaren kan jeg hurtigt danne mig et overblik over min hjemmeside og handle, hvis der er nogle problemer, der skal rettes på vores landingssider.

Kasper Kristensen, Marketing Manager, 3DStore.dk

Tip: Brug Talkwalker til at finde personer, der omtaler dit brand online

Vores branche bærer stadig præg af, at den er relativ ny. Det betyder, at markedet vokser i et stødt tempo, og for os betyder det, at det er afgørende at få skabt et stærkt brand som Danmarks førende webshop inden for 3D-printere. En af måderne vi kan værne om og styrke vores brand, er ved at være meget opmærksom på, hvordan vi bliver omtalt på nettet. Til at holde øje med dette bruger vi programmet Talkwalker, som hurtigt giver os besked, hvis der bliver talt om os, eller emner, der har relevans for os. På den måde kan vi nemt og hurtigt gøre os gældende i en mulig diskussion eller måske få skabt noget ekstra god omtale og sat fokus på os selv.

Henrik Andersen, Ejer Gaveinspiration.dk

Tip: Brug DataFeedWatch til at skabe dine produktfeeds til Google Shopping

Konkurrencen inden for køb af gaver online er i de sidste år blevet meget intens, og det kan særligt ses på vores AdWords-budgetter, hvor priserne stødt stiger år for år.

Der er derfor mange penge at spare ved hele tiden at optimere sine annoncer så godt som man kan. Men tid er også en vigtig faktor for en virksomhed for som vores. Derfor har vi stor gavn af at bruge DataFeedWatch, der hjælper til at overvåge om der er problemer med vores produktfeeds, hvilket er rygraden vores Google Shopping-annoncer, som står for en stadig større del af vores salg via PPC.

Rune Mathias Bo, Konsulent, Changedirection.dk

Tip: Brug Buzzuno til at skabe det bedste indhold i din branche

I en branche som vores, der både er meget konkurrence- og sæsonpræget, er det afgørende, at vi skaber det bedste indhold, så folk får større kendskab til netop vores webshop. Kampen om at være det førende rekrutteringsbureau er derfor virkelig skrap. Når det kommer til at skabe godt indhold og til at få det promoveret, er jeg meget glad for at anvende Buzzuno til både at få inspiration og konkret indsigt.

Vi vil altid gerne lave bedre indhold end vores konkurrenter, så vi skal hele tiden have den bedste vinkel på et givent emne. Her kan Buzzuno være en stor hjælp i forhold til at analysere, hvordan dine konkurrenter klarer sig, samt til at vise, hvor du kan gøre noget bedre.