3 essentielle systemer til dig, der driver selvstændig virksomhed

0
588

Når du driver selvstændig virksomhed, er det væsentligt, at du bruger de rigtige værktøjer til opgavestyring, administration og lignende. Herunder finder du 3 oplagte systemer, du kan bruge til at drive din virksomhed.

Der er mange ting, du skal have styr på, når du driver virksomhed – og du kan ikke bare overlade det til din mavefornemmelser og tilfældigheder. Når du anvender de rigtige systemer, kan du drive din virksomhed mere effektivt, sikkert og pålideligt.

I dag kan du drifte store dele af din virksomhed direkte fra din computer. Du kan sågar oprette din virksomhed direkte via nettet – opret et holdingselskab hos NEMADVOKAT – hvilket betyder, at det er nemmere end nogensinde at starte og drive din virksomhed.

Herunder følger tre konkrete anbefalinger til systemer, du kan bruge, når du skal drive din virksomhed. De gør arbejdet nemmere, så du slipper for at skulle bruge Excel-ark til at holde styr på alt fra moms til løn og opgavestyring.

#1: Trello til opgavestyring

Trello er et smart system, som egner sig til opgavestyring. Det er bedst, hvis dine medarbejdere primært arbejder over computeren, men det kan bruges af alle former for virksomheder – fra webbureauet til den lokale håndværker.

Med Trello kan du oprette nye opgaver og tildele dem til dine medarbejdere. Når opgaven er færdig, markerer du den som færdig i Trello, hvorefter du kan igangsætte medarbejderne med nye opgaver. På den måde har du altid styr på, hvad der foregår.

#2: Office-pakken til administrative opgaver

Microsoft Office er et program, du aldrig kommer uden om, når du driver virksomhed. Her kan du skrive tekster, oprette regneark, lave slideshows til præsentationer og alt derimellem. Det er et uundgåeligt system, som du uden tvivl vil få brug for.

Ønsker du ikke at bruge penge på Microsoft Office, kan du i stedet forsøge dig med Google Docs, som har mange af de samme funktioner. Forskellen er, at Googles pendant til Office er gratis, og alt foregår direkte i browseren.

#3: Dinero til regnskab

Det er væsentligt, at du holder styr på dit regnskab, når du driver virksomhed. Før i tiden skulle dette gøres via en bogholder, der administrerede alle udgifter og indtægter i et regneark, men i dag er det blevet langt nemmere.

Dinero er et friskt pust, som efterhånden har eksisteret i en del år. Her har du mulighed for nemt at holde styr på din virksomheds indtægter og udgifter, så du nemt kan indbetale moms og skat, uden du nødvendigvis behøver at involvere en bogholder.

Tidligere artikelHvorfor din virksomhed skal bruge e-learning
Næste artikelHold pause med Google Doodle