Tre uundværliger værktøjer til effektivt hjemmearbejde

0
15

Dette indhold er sponsoreret

Hjemmekontor og arbejde fra køkkenbordet er blevet hverdagskost for de fleste, der arbejder med kontor, administration eller lignende. Det har været nødvendigt under corona, men mange arbejdspladser og medarbejder har haft rigtig gode oplevelser med at have muligheden. Hjemmearbejde har givet mere fleksibilitet, mindre tid på landevejen, færre omkostninger til forplejning og mere effektivitet. Derfor har mange arbejdspladser en intention om at fortsætte hjemmearbejde som et tilbud til de medarbejdere, der ønsker det. Hjemmearbejde kan sagtens kører på skinner, men det kræver de rigtige tekniske værktøjer, der løser opgaverne og fungerer intuitivt for medarbejderne.

Fildeling

Det er essentielt at have god fildeling. På den måde kan information udveksles mellem medarbejder, kontorer og kunder. Microsofts bud på fildeling og fillagring hedder sharepoint. Det fungerer godt for mange arbejdspladser, der allerede bruger microsoft. Til at køre systemet ind og introducere det på en arbejdsplads, kan man med fordel få hjælp af professionelle Sharepoint eksperter. 


Da Sharepoint er et microsoftprogram, kan mange tilgå det uden de helt store problemer. 

Det fysiske udstyr

Selvom man arbejde hjemmefra, så skal man være opmærksom ergonomien. At arbejde fra en laptop, kan være hårdt både for skuldre, ryg og nakke. Mange har gode oplevelser med at købe en monitor – altså en ekstern skærm. På den måde kan du ændre din arbejdsstilling meget, og du behøver ikke sidde og kigge ned hele tiden. En laptop er et arbejdsværktøj, men det dur ikke til at sidde ved otte timer om dagen. Det kan kun anbefales, at man anskaffe ordentligt udstyr til sine medarbejdere. 

Høretelefoner og mikrofon

Videomøder, videokonferencer og timelange telefonsamtaler med kolleger. Det kan være bedre end det er nu, hvis du får et godt headset med en mikrofon. Det skaber en bedre lyd for dem, som du skal snakke med. Det virker meget professionelt, specielt hvis du har samtaler med kunder eller folk fra eksterne kontorer. De kan fås for billige penge, og vil gøre en kæmpe forskel for dine videokonferencer. 

Mange oplever også, at deres effektivitet stiger, hvis de anskaffer sig støjdæmpende høretelefoner. På den måde kan man fokuserer mere på sit arbejde, selvom der er støj i baggrunden eller ungerne kommer hjem fra fodboldtræning. Mindre støj giver mere ro i hovedet, derfor er det et fornuftigt arbejdsværktøj at anskaffe sig.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her