Start din egen virksomhed med disse tips

0
261

Hvis du går med iværksætter-drømme, så er du kommet til det helt rette sted.
I denne artikel gives der tips til, hvordan du får stablet din drømme virksomhed på benene.

Først og fremmest skal du have et sted, hvorfra du kan arbejde. Har du ikke et hjemmekontor, eller har du bare brug for at sidde i mere inspirerende og motiverende omgivelser, så bør du måske overveje at få et kontor hos et kontorhotel. Du kan eksempelvis på www.kontorhotel.eu finde et kontorhotel nær dig.

Windows er en klassiker

Du vil gerne have et godt og sikkert styresystem, så du oplever så få problemer i hverdagen som muligt. Ved altid at være opdaterede på Windows styresystemer, er du og din virksomhed i trygge hænder. En anden god idé er, at skaffe office-pakken på virksomhedens computer/computere. Lad Excel være dit værktøj, når du skal udregne budgetter og lønsedler, og lad Microsoft Word være dit obligatoriske skriveprogram.

Når du har de ovenstående ting på plads, er det på tide at markedsføre din virksomhed. Her skal der lægges en strategi. Gør gerne brug af online markedsføring. Det er langt mindre ressourcekrævende og langt billigere end markedsføring gennem offline medier. Din hjemmeside er én vigtig kanal her, da det er den, som kommer til at være omdrejningspunktet for din virksomheds eksistens.

Sociale medier er utroligt populære, og hvis det giver mening at markedsføre sig derigennem, så bør du overveje dette som en mulighed. Noget af det mest effektive, som du derudover kan gøre, er, at gøre brug af dit netværk. Taler dine venner og familie positivt om din nye forretning, så er der en god chance for at få nogle lokale kunder.

Gør dig grundige overvejelser

Det er yderst vigtigt, at du gør dig nogle juridiske og økonomiske overvejelser. Virksomheden skal bl.a. momsregistreres – læs mere på momsregler.dk, hvordan du nemt løser den udfordring. Virksomheden skal momsregistreres, hvis du har nogle ansatte, der skal have løn, eller der importereres varer til videresalg.
Ift. de økonomiske overvejelser, bør du nok tænke i budgetter, da det er vigtigt at have styr på økonomien, særligt i opstartsfasen, hvor alting er mere kaotisk.
Du kan evt. inddele budgetterne i; privat-, etablering- og driftsbudget. Det private budget gælder alle dine personlige afgifter, herunder regninger, TV & internet, m.m. Etableringsbudgettet er de udgifter, der kommer i forbindelse med virksomheden; hjemmeside, telefon, kontorstole osv. Driftsbudgettet skal give dig en ide om, hvor meget du omsætter for.

Det er rigtigt vigtigt, at du får dig en hjemmeside. Hvis din virksomhed ikke har en hjemmeside, og ikke er på Facebook, ved udefrakommende ikke, at din virksomhed eksisterer, og det giver ingen omsætning. Find gerne et godt domænenavn, som er genkendeligt og let at huske. Så kan folk hurtigt genfinde din hjemmeside.
Husk desuden kontakt informationer, så dine kunder kan kontakte dig.

Vi håber, at din virksomhed får en god opstart med ovenstående råd.

Tidligere artikelGratis online radio med WinAmp
Næste artikelVLC Media Player 2.0.5 frigivet

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her