Sådan får du mest ud af Office pakken til Windows

0
96

Hvis du ikke allerede kender eller bruger Microsoft Office, får du i denne artikel et lille indblik i dets mange muligheder. Microsoft Office er en samling af populære programmer som gør livet som PC bruger markant nemmere. Det fleste kender til Microsoft Word og Microsoft Excel, men Microsoft Office indeholder også en række andre programmer bl.a. PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher og Access – hvilke programmer dit Office indeholder kommer an på hvilken pakke og version du har valgt at købe.

Herunder får du en kort introduktion til de mest populære programmer:

Microsoft Word:
Nok det mest ikoniske program af alle i Officepakken. Der findes nok ikke mange PC-brugere som ikke kender til Microsoft Word – og med god grund. Programmet fungerer som et tekstbehandlingsprogram, som gør det nemt og effektivt at skrive, indsætte og redigere tekster. Microsoft Word er kendt for at være et brugervenligt og let tilgængeligt program – uanset brugerens tekniske niveau.

Microsoft Excel:
Hvis du har arbejdet en smule med matematik, statistik og data generelt kender du med garanti Microsoft Excel, som fungerer som et stort regneark. Her kan du analysere og visualisere store mængder data, og samtidig bruge programmet til at bearbejde og ændre i de mange forudsætninger i din data. Microsoft Excel er relativt nemt at gå til, men er blandt nørder kendt som programmet, som man aldrig helt lærer 100 %. Programmet er et must have for alle der arbejder bare en smule med data. Vil du bliver dygtigere til Excel kan du tage et Excel kursus eller måske ligefrem flere Excel kurser – du kan finde et Excel kursus for begyndere på linket.

Microsoft PowerPoint:
Et af de mest foretrukne programmer/værktøjer når der skal præsenteres til eksamen, møder, konferencer og forretninger. Her kan du nemt og enkelt oprette “slides” til de vigtigste elementer i din præsentation, tilføje billeder eller måske data fra Excel. Microsoft PowerPoint er som mange andre Office produkter nemt og intuitivt at komme i gang med, og vil uden tvivl give din præsentation et ekstra pift.

Microsoft Outlook:
Med Microsoft Outlook kan du holde styr på én eller flere mailkonti på én gang. Tilføj blot dine mailklienter og med ganske få klik har du et overblik over dine mails. Programmet er relativt nemt at bruge, og der findes et utal af guider til, hvordan du sætter forskellige mailtyper op. Microsoft Outlook er også en af de mest foretrukne mailklienter til virksomheder da programmet er meget stabilt og virker rigtigt godt med de øvrige programmer i Microsoft Office pakken.

 

Vi håber at du med denne artikel har fået mod på at prøve de mange muligheder som Office pakken tilbyder. Vi kan her på redaktionen, med hånden på hjertet sige, at det har gjort vores liv meget lettere.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her