Digitaliseringen af forretninger er i rivende udvikling i disse år, hvor traditionelle og fysiske butikker flytter online i form af en webshop eller migrerer helt til online platforme som Amazon, eBay og Alibaba.
Hvis du enten går med planer om at bringe din forretning online og digitalisere den, eller har fået en god forretningsidé, men mangler en online platform at markedsføre dit produkt eller service fra – så bør du overveje kigge nærmere på Shopify.
Hvad er Shopify?
Kort fortalt, så er Shopify en meget populære online ecommerce løsning som er utrolig nem at anvende og komme i gang med, selv for brugere som ikke har særligt meget teknisk indsigt i det at udvikle online shops. En e-commerce løsning som denne er et godt udgangspunkt at starte med.
Med Shopify kan du oprette en online webshop, hvorfra du kan markedsføre og sælge din produkter/services. Du kan organisere dine produkter og tilføje produktbeskrivelser med få klik.
Der findes et væld af praktiske plugins og moduler som hjælper dig med at opsætte betalingsmetoder, tage imod ordrer, svare på kundehenvendelser osv. Alt i alt, alle de problemstillinger som normalt er besværlige og kan virke uoverskuelige for en lille virksomhed.
Hvad koster Shopify?
Shopify er ikke gratis, men det er til gengæld en god og billig ecommerce løsning til at starte med – den basale udgave, kaldet “Basic Shopify” koster 30 USD om måneden og er cirka 200 DKK.
Med den basale udgave af Shopify kommer du faktisk rigtigt langt og var opmærksom på, at det er ikke så meget de 200 DKK som du betaler, men alt den tid du sparer ved at Shopify klarer mange af de besværlige opgaver som er forbundet med digitaliseringen af ens forretningsidé eller butik.