Derfor skal din virksomhed reklamere på Facebook

0
202

Flere og flere virksomheder vælger at reklamere på Facebook, hvilket der er mange gode grunde til. Annoncering på Facebook er nemlig en effektiv måde at komme i kontakt med kunderne, og samtidig kan denne type annoncering konvertere rigtigt godt.

Eksperterne har debatteret dette meget, og mange eksperter mener, at folk generelt er mere åbne over for reklamer på Facebook end på tilfældige hjemmesider eller Google. Det kan hænge sammen med den ro, som de fleste har på Facebook.

Her sidder man og læser vennernes og familiens opslag, hvorfor man er et velkendt og trygt sted. Dette kan psykologisk betyde, at man er mere åben, når der kommer en reklame op mellem de forskellige opslag.

 

Nemt at målrette annoncerne

Derudover er det nemt at målrette annoncerne, så de passer lige netop til de rette personer. Facebook har nemlig en masse data om os, om vi så kan lide det eller ej. Det er en del af de brugerbetingelser, som man accepterer for at være på Facebook.

Og de personlige annoncer konverterer selvfølgelig bedst, og her er Facebook altså et glimrende medie til at nå den rette målgruppe. Det kræver dog den rette opsætning af ens kampagner, hvorfor det kan være godt at alliere sig med et mediebureau, som har speciale i opsætning af reklamer på Facebook.

På denne måde får man mest for ens reklamepenge, og det er vigtigt der bliver målt på kampagnerne. Kun på denne måde kan man optimere ens kampagner, så de konverterer bedst muligt.

 

Meget reklame for pengene

Når man ser på den høje konvertering af reklamerne på Facebook og sammenholder dette med den relativt billigere pris for Facebookannoncer, så er det endnu en god grund til at bruge en del af budgettet her.

Driver du en virksomhed, så bør du i hvert fald overveje denne mulighed, da du ellers potentielt går glip af mange kunder og omsætning. Udover den almindelige annoncering på Facebook, så er det ligeledes muligt at lave diverse konkurrencer.

En konkurrence om at vinde et produkt på Facebook er en utrolig effektiv måde til at nå ud til mange folk for billige penge. Bliver en sådan konkurrence opsat korrekt, så er der altså gode muligheder for at nå mange potentielle kunder for få penge.

 

Annoncerne skal være mobilvenlige

Flere og flere tjekker deres Facebook på telefon i stedet for computeren, hvorfor ens annoncer skal være målrettet denne platform. Det handler bl.a. om at finde nogle gode produktbilleder, som er letlæselige i mindre størrelse.

Og derudover handler det om ikke at have for meget tekst, da dette er sværere at læse på mobiltelefonen. Og generelt læser vi ikke så meget på Facebook, vi kigger på en masse forskellige opslag i stedet.

Derfor skal der være noget, som med det samme fanger læserens opmærksomhed. Et godt og tydeligt billede med en sigende tekst i korrekt farve kan være forskellen mellem succes og fiasko på ens Facebookannoncer.

Det handler derfor om at præsentere annoncerne korrekt og for de rette personer, når man skal have succes med annoncering på Facebook.

Tidligere artikelFå overblik over din økonomi med Spiir
Næste artikelTips til at øge produktiviteten på arbejdspladsen

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her